Analiza SWOT

Dupa ce ati realizat toate aceste analize a pietei, industriei, concurentei si altor influente asupra firmei, este timpul sa va descrieti firma in lumina tuturor acestor informatii.

Abrevierea “SWOT” inseamna in engleza ” Strenght, Weakness, Opportunities, Threats “, adica ” Puncte tari, Puncte slabe, Oportunitati si Amenintari “. Este o abordare clasica in planificare.

Punctele tari si punctele slabe reprezinta factorii interni asupra caror aveti un anumit grad de control si influenta. Dimpotriva, oportunitatile si amenintarile reprezinta factori externi, asupra carora nu aveti nici un fel de control.

1. Puncte Tari, spre exemplu ar putea fi considerate:

– procesul de servire rapid si eficient;

– buna gestionare a aprovizionarii;

– respectarea traditiei zonei etc

2. Puncte Slabe, spre exemplu ar putea fi considerate:

– dificultati legate de profitabilitatea care poate sa fie slaba in ultimii doi – trei ani;

– lichiditatile fluxului de numerar in scadere in primii trei ani;

– datoriile, etc

3. Oportunitatile pot fi:

– concurenta slaba;

– cheltuieli relativ scazute cu materiile prime si materialele consumabile;

– fonduri europene, etc

4. Amenintarile pot fi in schimb:

– concurenta acerba;

– aplicarea de noi standarde care majoreaza costurile de prestare a serviciilor si vanzarii marfurilor, etc

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s