Piata tinta

         Piata firmei dumneavoastra cuprinde toti cumparatorii actuali si potentiali ai serviciilor si produselor pe care le oferiti. Pentru a o analiza, este necesar sa stiti caracteristicile de baza, pentru a stii cui va adresati. In ceea ce urmeaza va oferim cadrul posibil de abordare a tuturor acestor aspecte legate de piata tinta.

Dimensiunea pietei si tendintele de evolutie

            Este bine sa va asigurati ca numarul clientilor potentiali este suficient de mare pentru a va sustine activitatea si ca poate creste in asa masura incat sa va asigure profitabilitatea. Sursele de informatii pot fi anuarele statistice, internetul, articolele din ziare si reviste de specialitate.

Iata ce elemente ar trebui tratate:

          1.  Dimensiunea estimata a pietei-tinta ( ca numar );

          2. Tipul de evolutie:

                          – Piata in expansiune;

                          – Piata constanta;

                          – Piata in recesiune;

          3. Rata de crestere / declin;

          4. Schimbarile pe piata;

          5. Schimbarile ce influenteaza nevoia pentru produs / serviciu;

          6. Schimbarile ce influenteaza capacitatea de a cumpara produsul / serviciul;

          7. Schimbarile utilizarii produsului / serviciului;

          8. Schimbarile valorilor sociale care influenteaza produsul / serviciul etc

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s