Strategia de afaceri

            Conform piramidei planificarii, strategia de afaceri sta la baza obiectivelor de afaceri si stabileste modalitatile de realizare ale acestora. Ca si acestea din urma, strategia de afaceri este construita din strategiile specifice fiecarui tip de planificare.

Din punctul de vedere al planificarii de marketing, strategiile sunt de mai multe tipuri:

– strategii de evolutie a activitatii firmei ( de crestere, crestere prin integrare sau restrangere a activitatii);

strategii concurentionale ( ofensive sau defensive );

– strategii privind avantajul concurentional ( de dominare prin costuri, de diferentiere sau focalizare);

– strategii de pozitionare ( intarirea propriei pozitii, ocuparea unei pozitii libere, depozitionarea sau repozitionare concurentei);

– strategii ale mix-ului de marketing (privind produsele si serviciile, pretul, plasarea, si promovarea).

Din punctul de vedere al planificarii productiei si operatiunilor;

Din punctul de vedere al planificarii resurselor umane;

Din punct de vedere al planificarii financiar – contabile; etc

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s