Strategia de Marketing

Din punctul de vedere al planificarii de afaceri, strategia este ansamblul de operatii realizate in vederea atngerii unui obiectiv.

Prnin strategia de marketing intelegem ansamblul structurat al activitatilor de marketing prin care o firma urmareste sa-si indeplineasca obiectivele sale specifice. este o forma a strategiei unei unitati economice, care priveste activitatea compartimentului de marketing a acesteia,

Acest tip de strategie se referq la evolutia activitatilor firmei, la compartimentul fata de concurenta, la avantajul concurentional, la pozitionare si la stabilirea directiilor de dezvoltare a mix-ului de marketing ( cei patru P: Produse si servicii, Preturi, Plasare si Promovare ).

Strategia de marketing pentru o pensiune turistica poate fi:

1. efectuarea cercetarii de marketing si a analizei SWOT ( punctele tari, punctele slabe, a oportunitatilor si a amenintarilor ) la care este supusa firma;

2. definirea obiectivelor de marketing;

3. elaborarea strategiei de evolutie a activitatii firmei ( de crestere, crestere prin integrare sau restrangere a activitatii );

4. elaborarea strategiei concurentionale ( ofensiva sau defensiva );

5. elaborarea strategiei privind avantajul concurentional ( de dominare prin costuri, de diferentiere sau de focalizare );

6. elaborarea strategiei mix-ului de marketing ( privind produsele si serviciile, pretul, plasarea si promovarea ).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s