Reteta succesului in conducerea unei pensiuni

Aflati care este reteta succesului in conducerea si administrarea unei pensiuni turistice sau agroturistice

            Plecand de la recunoasterea unanima ca turismul este un factor important in procesul dezvoltarii economice, ca Romania are cu ce sa faca turism, ce anume lipseste? Managementul in turism ne lipseste, stiinta de a aplica metode pe care altii le dezvolta cu succes.

Priviti catre Turcia, Grecia, Ungaria si chiar catre Bulgaria! In Italia, vacantele verzi au ca principal element agroturismul. De la autoritati si pana la intreprinzatori, au ionteles cu totii importanta si avantajele practicarii unui turism de calitate. Intorcandu-ne la ” oile ”  noastre, pentru a avea succes, proprietarul unei pensiuni turistice sau agroturistice trebuie sa tina cont de urmatoarele aspecte:

– piata se adapteaza constant multiplelor cerinte ale lumii vacantelor turistice;

– formula cea mai apreciata in materie de gazduire este locuinta traditionala;

– activitatea in domeniul turismului este dependenta de existenta unei bune calitati a infrastructurii din regiunile turistice;

– un accent deosebit se pune pe pastrarea calitatii mediului;

– echilibrarea relatiei intre pret si calitate;

– diferentierea dupa anotimp a ofertei unei pensiuni;

– o semnalizare si o informare adecvate;

            In plus in privinta infiintarii si conducerii unei pensiuni turistice sau a unei pensiuni agroturistice, iata ceea ce trebuie respectat:

sa aveti spatii adecvate in care sa va desfasurati activitate;

– sa avti o gospodarie bine situata;

– sa existe posibilitatea organizarii unor excursii in zona;

– sa oferiti servicii de calitate;

– este necesar sa fiti ospitalieri si sa stiti sa indicati turistilor ce este important de vizitat;

– sa aveti in vedere satisfacerea cerintelor clientului pe intreagaperioada;

– sa concepeti si sa gestionati eficient toate facilitatile pe care le puteti oferi;

– sa aveti in vedere permanent o buna gestionare a resurselor financiare de care dispuneti sau pe care doriti sa le atrageti;

– sa aflati care sunt impresiile turistilor;

– sa realizati o oferta diferita de cea a concurentei;

– sa imbunatatiti permanent mijloacele de comunicare cu turistii;

– pachetele turistice pe care le oferiti sa fie diversificate si axate pe nisa de piata specifica.

            Strategia pe care o utilizati dumneavoastra de a atrage clientii trebuie sa se adreseze cat mai direct segmentului de piata care poate aduce cei mai multi turisti ( sigur in functie de conditiile si posibilitatile dumneavoastra ).

            O abordare cat mai corecta salveaza timp, resurse si are sanse mult mai mari de a atrage clienti interesati de experienta respectiva. O metoda des utilizata in segmentarea pietei este analiza demografica.

            Criteriile utiliate fac referire la urmatoarele elemente:

– venit pe familie;

– domiciliu stabil al clientilor;

– nivel de educatie;

– ocupatie;

– stare civila;

– numarul de membrii ai familiei;

– varsta membrilor familiei, etc

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s