Metode de promovare. Reclama

            Principalele forme de comunicare cu clientul in cadrul activitatilor de promovare sunt: reclama, publicitatea, imaginea firmei, vanzarile promotionale, expozitiile.

 

Activitatea de reclama se defineste ca un ansamblu de procedee utilizate pentru a face cunoscute produse, servicii, pentru a oferi sugestii privind utilitatea acestora si pentru a trezi interesaul si dorinta de a cumpara a potentialilor clienti.

 

Reclama este o forma de comunicare a mesajului de vanzare a firmei catre viitorii cumparatori, prin intermediul presei si al mass-mediei.

 

Caracteristici ale reclamei eficiente

Reclama are o influenta importanta asupra firmei si a produselor acestora:

Aspectele positive ale reclamei sunt:

–          poate prelungi ciclul de viata al produselor;

–          mareste volumul vanzarilor;

–          contribuie la extinderea pietei;

–          realizeaza o stransa legatura intreproducatori si consumatori;

–          induce incredere in calitatea produselor promovate.

 

Cu toate aceste aspecte positive, reclama nu vinde singura produsele.

–          acest produs vandabil, care se poate naste doar in urma unui studio de piata care sa-I confirme necesitatea;

–          o retea de distributie adecvata;

–          puncte de distributie si vanzare;

–          un program coerent de promovare a vanzarilor;

–          un personal de vanzari bine pregatit si motivate;

–          o politica de preturi adecvata pentru diverse pachete de servicii, inluzand si alte reduceri ocazionale de preturi.

 

Aspecte negative ale reclamei se refera la urmatoarele

–          doar reclama singura nu poate asigura vanzari spectaculoase in termen scurt;

–          un poate tine in viata un produs, nu-I poate asigura acestuia o piata, daca el nu mai are valoare pentru clienti;

–          nu poate fi eficienta daca persoanlul de vanzari nu este convins de rolul reclamei;

–          activitatile de reclama si vanzari persoanle trebuie sa fie complementare, nu in conflict;

–          reclama nu poate avea succes fara ca reteaua de distributie sa tina pasul cu ea; daca produsul promovat nu este gasit pe piata de potentialul client in perioada de promovare, efectul reclamei se pierde.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s