Realizarea programelor agroturistice la pensiune

537084_512552575449340_578601089_nRealizarea programelor agroturistice la pensiune

Alaturi de pregatirea ofertei de cazare, elaborarea programului agroturistic constituie o latura esentiala a activitatii agroturistice.

In elaborarea oricarui tip de program agroturistic vor fi parcurse urmatoarele etape:

  • Prezentarea ofertei de cazare;
  • Inventarierea aturilor zonei;
  • Posibilitatea practicarii de catre turist a unor activitati specifice zonei sau a sezonului;
  • Prezentarea activitatilor recreativee posibil de realizat;
  • Stabilirea elementelor de atractie din zonele limitrofe;
  • Includerea in program a atelierelor mestesugaresti si de industrie mica din zona.

 

Prezentarea ofertei de cazare

Vom urmari in continuare aspecte referitoare la prezentarea capacitatii de cazare si a serviciilor ce pot fi asigurate la nivelul gospodariilor rurale.

Capacitatea de cazare va fi prezentata pe categorii si clase de confort, prezentand cu exactitate si in detaliu toate elementele caracteristice spatiului de locuit.

Daca spatiul de cazare se concretizeaza in camere ce fac parte integranta dintr-o locuinta, atunci vom prezenta si locuinta in ansamblu.

Serviciile ce pot fi asigurate includ: prepararea si servirea mesei, posibilitatea procurarii unor alimente nepreparate sau semipreparate, ghid turistic sau calauza, supravegherea copiilor, posibilitati de parcare, inchirierea unor echipamente sau accesorii, dotarea gospodariilor cu radio, televizor, frigider, telefon, internet.

Atuurile zonei

Aceste atuuri reprezinta punctele forte in atragerea turistilor si se pot concretiza intre altele in cadrul natural (peisaj, fenomene geologice deosebite, calitatea aeruluui, prezentarea unor lacuri sau rauri din zona respectiva), cadrul construit ( arhitectura traditionalaicitatea materialelor de constructie utilizate, modul de finisare si aspectul exterior, forma ); obiective istorice de insemnatate deosebita; obiective economice ce pot fi vizitate; obiceiuri specifice zonei ( targuri, sarbatori, etc.)

Activitati specifice zonei si sezonului

In acest cadru putem sa includem activitati de genul:

  • Cositul si stransul fanului;
  • Culesul fructelor de padure;
  • Prelucrarea laptelui si a carnii;
  • Hranirea si ingrijitul animalelor din gospodarie ( mulsul oilor sau a vacilor );
  • Activitati artizanale ( cusut, impletit, modelat lut, cioplit piatra sau lemn ).

Toate acestea pe langa caracterul lor inedit pentru un orasean, au si un caracter educativ, mai ales pentru copii. Bineinteles ca turistul va participa la aceste activitati numai atunci cand va dori si cand ii va face placere acest lucru.

Activitati recreative

In functie de specificul zonei si de posibilitatile fiecarei gospodarii, se pot desfasura activitati recreative:

  • Activitai sportive specifice sezonului ( drumetii, schi ) ;
  • Masa campeneasca;
  • Masa la stana;
  • Vanatoare cu sau fara impuscare
  • Pescuit;
  • Sporturi acvatice;
  • Turism ecvestru.

Prezentarea acestor activitai consituie un motiv in plus pentru atragerea turistilor intr-o anumita zona.

Atractia zonelor limitrofe

In vederea organizarii unor actiuni, programe sau excursiii turistice sau inventariate si atractiile turistice din zonele limitrofe, respectiv: forme de relief si peisaje atractive, oglinzi de apa cu posibilitati de inot, sporturi nautice sau plaja, locuri de pescuit, localitati sau staiuni cu izvoare de apa minerale, monumente ale naturii sau rezervatii, locuri istorice, monumente istorice sau arhitectonice, muzee, sate cu riginale creatii etnofolclorice, manifestari folclorice sau oricare alte atractii ce ar prezenta interes pentru turisti.

Produsul turistic rural este format din beneficii de baza ( cand turistul merge in zona rurala cauta beneficiul comunicarii cu natura sau sa scape din cotidian, sa se relaxeze sau cauta o schimbare de rutina ), din lucruri tangibile si din produsul imbunatatit, care este oferta completa a produsului ( beneficiul pe care il prercepe turistul poate fi modificat prin semnalizare, pliante, birouri de informatii, marind satisfactia turistului ).

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s